4 askelta joilla lopetat minkä tahansa tavan

Mikä tahansa tapa on mahdollista lopettaa, kunhan muutokseen uskoo, on valmis näkemään vaivaa ja varaa muutokselle riittävästi aikaa, toteaa The Power of Habit -teoksen kirjoittaja Charles Duhigg.

Vaikka muutoksen resepti on yksinkertainen, se ei luultavasti ole helppoa tai nopeaa (minkä vuoksi moni lukija lopettaakin tähän).

Continue reading

Markkinoinnin pahin vihollinen on tasapainoinen ihminen

TV-sarja Madmen ja oppitunti markkinoinnista ja ihmisyydestä.

“Markkinoinnin pahin vihollinen on tasapainoinen ihminen.”

Ajatus kiteytyi katsoessani palkittua amerikkalaista TV-sarjaa Madmen.

Seurasin lumoutuneena ilta toisensa jälkeen (boxilta) Don Draperin, Roger Sterlingin ja Peggy Olsonin edesottamuksia legendaarisella 60-luvulla, New Yorkin mainoskadulla nimeltä Madison Avenue. Epookkisarja on nostalginen ja retro. Samalla se piirtää viiltävän kuvan mainonnan maailmasta ja ihmisestä – meistä mainonnan kohteena. Continue reading